Valp

Det tog ett bra tag att släppa Chiara, men som jag nämnt innan så gjorde hon mig fri efter hennes sista besök i mina drömmar. Plötsligt var det inte helt främmande att fylla ut tomrummet med små tasstramp igen. Jag kanske hade plats i hjärtat för en ny liten själsfrände ändå. Jag är redo.

Nu går jag i väntans tider. Jag har valt ut och träffat en tik som jag bara älskar på alla vis. Hon är gosig, stabil, social, lugn, vädertålig och samarbetsvillig och nu väntar hon valpar med en lika lugn och stabil hane. Bara tanken av att få uppfostra en valp som faktiskt kommer reagera som en riktig hund på tillsägelser och beröm är svindlande. Jag kan inte riktigt föreställa mig det. Man kunde aldrig lita på hur Chiara skulle reagera i olika situationer och hon kunde slå om från ängel till djävul på en halv millisekund. Ni kan inte föreställa er hur förväntansfull och full av ambition jag är den här gången.

En intressant grej är att när jag öppnade upp för tanken om en ny hund och började vänta och längta så började jag plötsligt känna närheten av hunden igen. Jag kunde känna den i huset, jag vände mig om i dörren för att få med mig den ut och jag kände tassarna mot golvet. Det är helt automatiska saker jag gjorde när Chiara levde, som försvann i somras men nu har fått fäste i mig igen. Det känns som om jag redan är hundägare och trots att jag aldrig haft med Chiara till stallet min syster jobbar på så är det nästan tommare än någonsin när jag är där och vänder mig om för att leta efter vovven som inte finns än. Jag är en obotlig hundägare och kommer alltid att sakna något om jag inte får ha hund.

Följande inlägg
Lämna en kommentar

Kommentera

